کد خبر: ۶۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی
پرداخت کمک‌هزینه مراسم ترحیم به افراد یکی از تعهدات بیمه‌ای سازمان تأمین‌ اجتماعی است که برای دریافت آن به شرایط و مدارکی نیاز است.

آوای نشاط: مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی برقرار بودن ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین‌اجتماعی تا زمان فوت را شرط اصلی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم اعلام می‌کند و در مورد مشمولان دریافت این کمک‌هزینه می‌گوید: مشمولان دریافت این کمک‌هزینه، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و قالیبافان بیمه‌شده هستند.

مبلغ ریالی کمک‌هزینه مراسم ترحیم

وی در مورد مبلغ ریالی کمک هزینه مراسم ترحیم نیز می‌گوید: تا سال ۸۶ رقم این کمک هزینه در شهرهای مختلف براساس جمعیت هر شهر، مبالغ متفاوتی بود اما از سال ۸۶ به بعد، مبلغ پرداختی به یک ماه حداقل حقوق زمان فوت برمبنای مصوبه شورای عالی کار اصلاح شده و در تمامی شهرها به‌صورت یکسان پرداخت می‌شود.

شکوری همچنین می‌افزاید: در ۹ ماهه نخست سال جاری، مجموعاً ۱۶۷ میلیارد تومان در قالب کمک هزینه مراسم ترحیم به ۴۶ هزار و ۴۴۴ نفر از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی یا بازماندگان واجد شرایط آنان پرداخت شده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ در مجموع به ۸۱ هزار نفر متقاضی واجد شرایط ۲۰۲ میلیارد تومان پرداخت شده بود.

تنها مدرک مورد نیاز

به گفته شکوری، غیرحضوری شدن فرایند اداری درخواست و دریافت کمک هزینه مراسم ترحیم، تعداد متقاضیان دریافت آن را افزایش داده است؛ چون افراد به‌راحتی می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی درخواست بدهند و بدون نیاز به مراجعه به شعب تأمین‌اجتماعی، در کمترین زمان آن را دریافت می‌کنند.

به‌منظور تسهیل در پرداخت هزینه مراسم ترحیم مشمولان قانون تأمین‌اجتماعی، مدتی است که زمینه ارائه تعهد مذکور به بازماندگان واجد شرایط به‌صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به درگاه غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir  فراهم شده است. تنها با بارگزاری گواهی فوت بیمه‌شده یا همسر وی در این سامانه، کمک‌هزینه ترحیم بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی به حساب بیمه‌شده یا بازماندگان وی واریز می‌شود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: